Newer publications (2009-)
Books
Nagy Péter Tibor:
Utak felfelé. Oktatás és
társadalmi mobilitás a
19-20. századi Magyarországon.
/Schooling and social mobility in
Nagy Péter Tibor:
A növekvő állam árnyékában. Oktatás, politika 1867-1945.
/In the shadow of the growing state. Schooling and politics
1867-1945/, Gondolat kiadó,
Budapest 2011. Neveléstudomány történeti tanulmányok.
494 p. ISBN 9789636933265
Nagy Péter Tibor:
Oktatás –történet, -szociológia. /Education, history, Sociology/, Gondolat kiadó,
Nagy Péter Tibor
(ed.) : Az 1929-ben kiadott Magyar Zsidó Lexikon személysoros adatbázisa.
/Digitalized prosopographical data base of the
Hungarian Jewish Encyclopedia/, Wesley János Lelkészképző Főiskola, Budapest 2011, 263.p. ISBN 97861550480403.
Nagy Péter Tibor
(szerk. ed.): National
census -
Nagy Péter Tibor
(szerk. ed.): Educatio, 2009. 1. sz
Felsőoktatás és tudománypolitika /Higher education and science-policy/ (Polónyi Istvánnal)
Nagy Péter Tibor: (szerk. ed.
Majsai Tamással) Lukács, a mi
munkatársunk, /Lukács, our collaborator/,
WJLF Bp, 2009.
STUDIES
Nagy Péter Tibor: Történészdiplomások a két világháború
között, /History graduates in inter-war Hungary/, In:
Magyar Tudomány, 2009. (170.
évf.), 2. sz., 143-152.
Nagy Péter Tibor: Dinamikus, perszonalizált
kategóriák. A dualizmuskori nemzetiségi oktatás elemzésének esete. / Dynamic personalized categories. The case of the study of the
education of national minorities in the
Dual Monarchy/, in: Kié az
oktatáskutatás? Tanulmányok Kozma Tamás 70. születésnapjára, Szerk. (ed.): Pusztai Gabrialla – Rébay Magdolna, Csokonai Könyvkiadó, Debrecen, 2009 75-85.
Nagy Péter Tibor: Educated elites
and the Transsylvanian university (1872-1918) In: Tudásjavak áramlása a közép-kelet-európai régióban a
rendszerváltást követően Szerk Tibori Tímea
Magyar Szociológiai Társaság Belvedere Meridionale,
Budapest-Szeged 2009.
Nagy Péter Tibor: Religous education and childhood in
Hungary (1949-1960) in: Kindheit-Schule-Erziehungswissenschaft
in Mitteleuropa 1948-2008. Szerk Johanna Hopfner/András Németh/ Éva
Szabolcs- Peter Lang. Frankfurt am Main, 2009 33-46.
Nagy Péter Tibor:
Egységesülő képzés – differenciált tanártársadalom,
/Schooling in the stage of unification and the fragmentation of the teacher’s
corps/, in: Educatio 2009. (18. évf.), 3. sz., 291-305.
Nagy Péter Tibor:
Pártok az
oktatáspolitika erőterében.
Az egyház-állam
viszony esete. /The parties
in the space of forces of educational policy. The case of the relationship
between state and church/, in Educatio 2009. (18.
évf.), 3. sz., 447-460.
Nagy Péter Tibor:
Az iskolai
mobilitás vizsgálatához. /The
study of educational mobilty/, Új pedagógiai szemle,
2009. (59. évf.) 10. sz. 26-35.
Nagy Péter Tibor:
Vannak-e pedagógusok? /Are
there teachers ?/, in: Lukács a mi munkatársunk, szerk
Majsai Tamás és Nagy Péter Tibor,
WJLF, Bp 2009) 215-229.
Nagy Péter Tibor:
Szelekció és önszelekció a felsőoktatásba vezető úton. /Selection and self-selection on the road to higher education/,
in: Csak hogy a szegényekről megemlékezzünk, szerk Majsai Tamás
WJLF 2009. 146-170.
Nagy Péter Tibor:
A „felnőttérettségizettek” az empirikus oktatástörténeti elemzés mérlegén. /Adult graduates of secondary education on the
balance sheet of empirical historical research/, Tanulmányok a neveléstudomány köréből.
A megújuló felnőttképzés . Szerk Zrinszky László, Gondolat kiadó Budapest 2009, 194-233.
Nagy Péter Tibor:
Vannak-e fiatalok? Vallásszociológiai lehetőségek a fiatalság meghatározásához, /Are
there young people. Possibilities to define youth in terms of the sociology of
religion/, in: Educatio
2010. (19. évf.), 2. sz.,
272-292.
Nagy Péter Tibor:
The level of education and its factors of the Hungarian Handicapped in the
second half of the twentieth century ,
in: Attila Nobik/Bela Pukánszky
(Hrsg.) Normalitat, Abnormalität und Devianz.
Peter Lang, Frankfurt am Main 2010. Erziehung in Wissenschaft und Praxis. Band
7.
125-138.
Nagy Péter Tibor:
Education and religiosity in
Nagy Péter Tibor:
Egy ortodox zsidó közösség a helyi társadalomban, /An orthodox Jewish community in the local society/, Iskolakultura,
2010. (20. évf.) 7-8. sz. 84-94.
Nagy Péter Tibor:
Egy ortodox zsidó közösség a helyi társadalomban /An orthodox Jewish community in the local society/in: „Ma harcot kell vívni, politizálni
kell”, Szerk Majsai Tamás, WJLF, 2010 130-143.
Nagy Péter Tibor:
A felsőfokú végzettségűek státus-inkonzisztenciája, /Status inconsistency of
graduates of higher education/, Educatio, 2010. 3. sz.
402-418.
Nagy Péter Tibor:
A Magyar Zsidó Lexikon digitalizációja. Beszélgetés.
/The digitalisation of the Hungarian Jewish encyclopedia.
An interview/, by Anna Troján, Múlt és Jövő, 2010 4. sz. 109-112.
Nagy Péter Tibor:
The Level of Education and Religiosity in
Nagy Péter Tibor:
A professzionalizációs folyamatok
történetének kutatása a
2000-es években, /The
historical study of processes of professionalisation
in the years 2000s/, Iskolakultúra,
2011. (21. évf.) 1. sz. 3-8.
Nagy Péter Tibor:
Az oktatásról
szóló tudomány kettős nyitottsága. /The dual
openness of scholarship related to education/, Magyar tudomány, 2011. (172. évf.) 9. sz.
1077-1089.
Nagy Péter Tibor:
A numerus clausus és a bölcsészdiplomások. In: Jogfosztás – 90 éve.Szerkesztette Molnár Judit,
Nonprofit Társadalomkutató Egyesület,
Nagy Péter Tibor:
Fiatal diplomások a rendszerváltás előtt és után. /Young graduates of
higher education before and after the change of regime/, In:A társas szociológus. Tanulmányok Somlai Péter 70. születésnapjára. ELTE Társadalomtudományi Kar – ELTE Eötvös Kiadó. Szerk:
Aczél Ágnes, Rényi Ágnes, Vásárhelyi
Mária,Gellériné
Lázár Mária, Kain Péter.222-236.
Nagy Péter Tibor:
Donáth Péter: A magyar művelődés és a tanítóképzés történetéből (1868-1958), /Donath, Peter: from the history of Hungarian elementary school
teacher training)Kritika . Társadalomelméleti és kulturális lap, 2009. (38. évf.) 2. sz.
36-37.
Nagy Péter Tibor:
Szocializáció és nemzet. Szabó Ildikó:
Nemzet és szocializáció. A politika szerepe az
identitások formálódásában Magyarországon 1867-2006. /Socialization and nation. On the study by Ildikó Szabó, The role of
politics in the formation of identities in